הפסקת הריון – תרופתית או פולשנית?

הפסקת הריון, פשוטה כמשמעה, היא פעולה שמטרתה להפסיק מהלך של הריון. הסיבות לביצוע הפסקת הריון יכולות להיות רבות ומגוונות, לרבות כניסה להריון בגיל צעיר מדי, כניסה להריון בלתי רצוי בגיל מבוגר יחסית, גילוי מומים בעובר, סיכון לאישה ההרה וכן הלאה. באופן עקרוני, ישנו בישראל חוק המגדיר את התנאים בהם ניתן לבצע הפסקת הריון, ובמקרים אחרים בהם יש להגיש בקשה לוועדה מיוחדת שתדון בבקשה לביצוע הפעולה. ככלל, קיימת האפשרות לבצע הפסקת הריון באופן פרטי בקליניקה של גניקולוג פרטי, או בבית חולים ציבורי מסודר. פרט לשיקולים מקצועיים, ישנם גם שיקולים אחרים שכדאי ללמוד עליהם מהרופא המטפל, ביחס לבחירה באפשרות של מהלך הפסקת הריון פרטי או בבית חולים ציבורי.

שתי צורות מרכזיות לביצוע הפסקת הריון

את הפסקת ההריון ניתן לבצע בשתי רמות מרכזיות:

  • הפסקת הריון תרופתית – הפסקת מהלך ההריון באמצעות נטילת תרופות המיועדות לגרום להפסקת ההריון בצורה כימית
  • הפסקת הריון גרידה – פעולה פולשנית הכרוכה בהוצאת העובר מרחם האישה באופן פיזי ועל ידי כך להפסיק את ההריון

ככלל, הפסקת הריון בכדורים היא אפשרות העומדת לרשות כל אישה הרה עד ליום ה 49 להריון. מיום זה ואילך, האפשרות של הפסקת הריון עם כדורים יורדת מן הפרק, ונותרת רק האפשרות הפולשנית של גרידה. כפי שניתן להעריך, נשים רבות העומדות בפני קבלת החלטה על ביצוע הפסקת הריון, ולא משנה באיזו תצורה, נתקלות בקשיים נפשיים רבים, נקיפות מצפון ורגשות אשם. בשורות אלה לא ננקוט עמדה לגבי הטוב והרע שבביצוע הפעולה, אם כי בהחלט חשוב לומר שיש לקחת בחשבון את כל השיקולים לכאן או לכאן, ולקבל את ההחלטה לאחר מחשבה מעמיקה ורואה פני עתיד.

סיכונים בביצוע ההליך

להליך של הפסקת הריון, ישנם גם סיכונים שיש לקחת בחשבון, אם כי הסיכון שעליו כולם נוטים להצביע, הוא דווקא סיכון נמוך מאוד וכמובן מדובר בסיכון של אובדן הפוריות לאחר ביצוע הפסקת הריו בשאיבה או הפסקת הריון גרידה. כאמור, הסיכון קיים וישנם מקרים בהם הפכה האישה לעקרה בעקבות טיפול זה, אך מדובר במקרים נדירים בלבד. סיכונים מהותיים יותר יכולים להתממש סביב שאריות עובר ברחם, המחייבות הליך פולשני נוסף כדי להסירן, התפתחות זיהומים וכאבים שיכולים ליצור סיבוכים הדורשים טיפול. יחד עם זאת, מדובר בהליך בטוח למדי, המתבצע בהיקף של 20 אלף הפסקות הריון בכל שנה בישראל בלבד.

הפסקת הריון פרטית או בבית חולים ציבורי?

בבחירת הפסקת הריון פרטית תל אביב יודעת להציע שורה ארוכה של קליניקות המנוהלות על ידי גניקולוגים מובילים וידועים. למעשה, הגניקולוג שמטפל בך במסגרת קופת החולים, עשוי להציע שירותי הפסקת הריון באופן פרטי בקליניקה הפרטית שלו, וכאמור תל אביב היא עיר בה קיימות אפשרויות רבות בהיבט זה. יחד עם זאת, בכל הערים הגדולות בישראל ניתן למצוא כמה וכמה קליניקות בהן ניתן לבצע את ההליך, והדבר החשוב יותר מבחינתך הוא למצוא את הרופא המתאים על בסיס המלצות וחוות דעת מקצועיות. על פי הצורך, ובמידה וקיבלת המלצה חמה, בהחלט מומלץ להגיע אל הרופא המומלץ גם אם מדובר בנסיעה לעיר אחרת, ולו לשם תחושת הבטחון האישי שלך.

מומחה לפוריות

בחירת הרופא המתאים

בהיבט של הפסקת הריון תרופתית, מדובר בטיפול גנרי למדי, ותפקידו של הרופא הוא בעיקר לוודא שלא קיימים סיכונים מיוחדים בנטילת התרופות, וכי האישה עדיין נמצאת בטווח ההריון שבו התרופות יכולות לעשות את פעולתן בהצלחה. במקרה כזה, בהחלט אין צורך לנסוע לרופא מרוחק, ואפשר לקבל את הטיפול מהרופא המטפל.

מומחה לפוריות

סקירת מערכות

הרבה מהבעיות העלולות להימצא אצל עובר ניתנות כיום לאבחון בסקירה המוקדמת והמאוחרת. הפקת המרב מהסקירה

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר

במהלך ההריון, העובר מוקף בנוזל מי שפיר, חומר דומה במרכיביב מים. מי שפיר מכילים תאי

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית (או NT) היא בדיקת הריון היכולה לעזור לרופא להעריך את הסיכון של תינוקך

בדיקת טרימסטר שני

בדיקות טרימסטר (שליש) שני – בדיקת פגמי לידה בדיקות סקר: בדיקות דם מרובעות או משולשות.

בדיקת טרימסטר ראשון

בדיקות טרימסטר (שליש) ראשון- בדיקת פגמי לידה בדיקת השקיפות העורפית ובדיקות הדם בשליש הראשון לעתים

גלילה לראש העמוד