איחוי קרום הבתולים

קרום הבתולין הממוקם בפתחו של נרתיק האישה הינו רקמה של עור דק וגמיש שחוסם בצורה חלקית את הכניסה לנרתיק. מכיוון שלא מדובר בשכבת עור אטומה מתאפשרת זרימת דימום בזמן הוסת או הפרשות מהנרתיק.

חשוב לדעת:

  1. בעוד רוב הנשים נולדות עם קרום בתולין מובנה, אחת מכל אלף נשים נולדת בלעדיו.
  2. כ-60% מהנשים חוות דימום וכאב בזמן ביתוק ראשוני של קרום הבתולין, בעת קיום יחסי מין.
  3. אצל חלק מהנשים קרום הבתולין גמיש במיוחד ואינו נקרע גם לאחר קיום יחסי מין לראשונה ומספר פעמים לאחר מכן
  4. קרום הבתולין יכול להבתק ולהיקרע בעת קיום יחסי מין בפעם הראשונה אך גם כתוצאה מתאונה או מכה חזקה במקום.

אצל רוב הנשים בימינו אין חשיבות והתייחסות רבה להימצאות קרום הבתולין לקראת החתונה אך במגזרים וחברות מסוימים זהו סימן לטוהר האישה ולכן נשים אשר אין להן קרום בתולין מסיבה כזו או אחרת יכולות לבחור בהליך רפואי של איחוי קרום הבתולים. מדובר בהליך שכיח ונפוץ.

רוב הנשים שבוחרות לבצע את ההליך של איחוי קרום הבתולים הן נשים ממגזרים המקפידים על איסור קיום יחסי מין לפני החתונה וכן כאלה שחשוב להן להתחתן עם קרום בתולין שמסמל עבורן את המידות הטובות ואת טוהר האישה. כמו כן ישנן נשים אשר קרום הבתולין שלהם נקרע עקב תאונה או אונס ומעוניינות לשחזר אותו. הניתוח מתבצע באישפוז יום ומצריך מנוחה קצרה לאחריו והאישה משוחררת לאחר מכן לביתה.

שחזור או איחוי קרום הבתולים נעשה בעזרת ניתוח שאורך כחצי שעה וישנן מספר שיטות לאחות את קרום הבתולין מחדש:

  1. תפירה- ניתן לחתוך את השוליים של קרום הבתולין ולתפור אותו מחדש. לצורך כך משתמשים בחוטי תפירה נמסים שאין צורך להוציאם לאחר הניתוח. בשיטה זו משתמשים לרוב כאשר קרום הבתולין נקרע ערב התעללות מינית, אונס או תאונה.
  2. ייצור קרום חדש- ניתן לייצר קרום בתולין חדש – זאת נעשה על ישי שימוש בקפסולה רירית מלאכותית שדומה במרקם שלה לדם. בתהליך חותכים חלק קטן מקירות הנרתיק ומייצרים קרום חדש. בשיטה זו משתמשים לרוב כאשר מדובר באיחוי הקרום מסיבות קוסמטיות. החתכים קטנים והתפירה נעשית על ידי חוטים מאוד עדינים ולא יורגש שהקרום משוחזר.

הניתוח עצמו הוא קצר ופשוט ונעשה באישפוז יום. האישה נשארת לאחר הניתוח בהתאוששות והשגחה ולאחר בדיקה משוחררת לביתה למנוחה והתאוששות. ההחלמה מהניתוח לוקחת בערך חודש ואין תופעות לוואי. האישה עלולה לחוות אי נעימות באיזור ולעיתים אף כאבים קלים וניתן ליטול משככי כאבים לאורך תקופת ההחלמה על מנת להתמודד עם הכאבים.  חשוב לציין שאין לקיים יחסי מין או להשתמש בטמפון בזמן ההחלמה מהניתוח.

לניתוח כאמור אין תופעות לוואי ולאחר כחודש לא יהיה ניתן לדעת כלל שאותה אישה עברה איחוי או שחזור של קרום הבתולין והיא יכולה לקיים יחסי מין ללא ידיעת בן הסוג כלל ואף תחווה דימום בעת ביתוק קרום הבתולין.

הסיכונים האפשריים לאחר ניתוח של איחוי קרום הבתולים הם זיהום מקומי או דימום קל אך מדובר במצבים נדירים בהם האישה תחזור לקבל טיפול רפואי מיידי אצל הרופא המנתח.

מכיוון שתהליך ההחלמה אורך כחודש יש לבצע את הניתוח לפחות חודש לפני המועד בו אותה אישה מעוניינת לקיים יחסי מין על מנת לאפשר למקום להחלים בצורה הטובה ביותר. לפני הניתוח על האישה לעבור בדיקות רפואיות ולוודא עם רופא הנשים שלה שהיא אכן יכולה לעבור את הניתוח ואינה נמצאת בקבוצת סיכון כלשהו.

לאחר שחזור קרום הבתולין הפעם הראשונה בה תקיים האישה יחסי מין תהיה בדיוק כמו בפעם שבותק קרום הבתולין לראשונה ולא יהיה ניתן לחוש כלל בהבדל.

סקירת מערכות

הרבה מהבעיות העלולות להימצא אצל עובר ניתנות כיום לאבחון בסקירה המוקדמת והמאוחרת. הפקת המרב מהסקירה

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר

במהלך ההריון, העובר מוקף בנוזל מי שפיר, חומר דומה במרכיביב מים. מי שפיר מכילים תאי

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית (או NT) היא בדיקת הריון היכולה לעזור לרופא להעריך את הסיכון של תינוקך

בדיקת טרימסטר שני

בדיקות טרימסטר (שליש) שני – בדיקת פגמי לידה בדיקות סקר: בדיקות דם מרובעות או משולשות.

בדיקת טרימסטר ראשון

בדיקות טרימסטר (שליש) ראשון- בדיקת פגמי לידה בדיקת השקיפות העורפית ובדיקות הדם בשליש הראשון לעתים

גלילה לראש העמוד