בדיקת טרימסטר שני

בדיקות טרימסטר (שליש) שני – בדיקת פגמי לידה

בדיקות סקר:

בדיקות דם מרובעות או משולשות. בדיקות אלה נועדו לבדוק את הכמויות של שלושה או ארבעה חומרים בדם של האישה ההרה.הבדיקה המשולשת בודקת את רמות החלבון אלפא (Alfa fetoprotein Protein, AFP), בטא גונדוטרופין כוריוני האנושי (Beta HCG), וסוג של אסטרוגן (אסטריול, או uE3).

הבדיקה המרובעת בודקת את שלושת החומרים האלו בתוספת רמת ההורמון A inhibin. הרופא בודק את תוצאות המבחן ובהתאם לתוצאות הללו, יחד עם הגיל וגורמים נוספים ניתן להעריך את הסיכוי שהתינוק יכול להיות עם בעיות מסוימות. את הבדיקות בטרימסטר השני אפשר לעשות בין שבועות 15 ל-20 של ההריון. בדיקות הדם המשולשת ומרובעת עשויות להיקרא בדיקת AFP המורחבת.

אולטראסאונד

בדיקה זו מאפשרת לרופא ולאשה ההרה (ובני משפחתה) לראות תמונה של התינוק המתפתח. הבדיקה נעשית לעתים קרובות בגיל 18 עד-20 שבועות הריון. רופאים יכולים להשתמש באולטרסאונד בכדי לחפש תכונות מסוימות הקשורות לבעיות מסוימות, כגון תסמונת דאון. הבדיקה יכולה לשמש גם בכדי למצוא בעיות של הלב, עמוד השדרה, הבטן, או תחומים אחרים.

 בדיקת טרימסטר שני

בדיקת אבחון

בדיקה מי שפיר רופאים משתמשים בבדיקה זו בכדי לחפש בעיות כרומוזומליות בתאים של התינוק. רופא מניח מחט דרך הבטן אל תוך הרחם כדי לאסוף כמות קטנה מנוזל מי השפיר המקיף את התינוק. נוזל זה מכיל חלק מתאיו של התינוק ויכול להעיד עליהם.הבדיקה נעשית בין שבועות 15  ל-20 של ההריון, בדרך כלל סביב שבוע 16. בדיקה זו יכולה גם לסייע באיתור מומים בצינור העצבי, כגון הספינה ביפידה (spina bifida). לפרטים נוספים אודות הבדיקה הקלקי: בדיקת מי שפיר.

22618766_s

סקירת מערכות

הרבה מהבעיות העלולות להימצא אצל עובר ניתנות כיום לאבחון בסקירה המוקדמת והמאוחרת. הפקת המרב מהסקירה

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר

במהלך ההריון, העובר מוקף בנוזל מי שפיר, חומר דומה במרכיביב מים. מי שפיר מכילים תאי

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית

בדיקת שקיפות עורפית (או NT) היא בדיקת הריון היכולה לעזור לרופא להעריך את הסיכון של תינוקך

בדיקת טרימסטר שני

בדיקות טרימסטר (שליש) שני – בדיקת פגמי לידה בדיקות סקר: בדיקות דם מרובעות או משולשות.

בדיקת טרימסטר ראשון

בדיקות טרימסטר (שליש) ראשון- בדיקת פגמי לידה בדיקת השקיפות העורפית ובדיקות הדם בשליש הראשון לעתים

גלילה לראש העמוד